BLOG

1945 elején a Vörös Hadsereg végig söpör Kelet- és Közép-Európa nagy részén. Milliók menekülnek nyugatra többek között német is, akik a befagyott Balti-tengeren át és hajókon próbáltak eljutni hazájuk még biztonságosnak hitt részeibe.

A Goldman Sachstól a Boeingig és a Heinz-ketchupig: a német bevándorlók óriási hatást gyakoroltak az amerikai gazdaságra. Johann Astor, aki a prémkereskedelemmel tett szert mesés vagyonra, Dagobert bácsi alakjának ihletője lett.

1883-ban létrejött egy legendás vasútvonal, amely Párizsból Konstantinápolyba vezetett. A Belle Époque idején fényűző vagonjai exkluzív mulatságok, titkos szerelmi viszonyok és különféle diplomáciai intrikák színteréül szolgáltak.

Németország felé történő előrenyomulásuk során 1945 tavaszán a szövetségesek egyre nagyobb érdeklődést mutattak a német szaktudás, szabadalmak és találmányok iránt, hogy megakadályozzák azok németek által megsemmisítését. Ezzel egy időben az volt a céljuk, hogy tudósokat kutassanak fel, és kikérdezzék őket kutatásaikról. Különösen a rakétatechnika...

A történelem legnagyobb tengeri hadműveletének kellett lennie. Majdnem 7000 szövetséges hajó és csónak állt lesben az Angol-csatornán. 1944. június 5-én kapott zöld fényt a D-Day.

A 20. század elején az elektromos médiumok is biztosították a zsarnokok uralmát. A náci rezsim a rádió segítségével manipulálta a németeket.

Johann Mirbeth SS-altiszt volt Auschwitzban. 1945-ben Otto von Bismarcknál, az "Vaskancellár" unokájánál rejtőzött el. Nem ő volt az egyetlen gyilkos a megsemmisítőtáborból, aki ott talált menedéket.

Mata Harit, az első világháborús német kémet mindenki ismeri, bár tevékenysége katonailag haszontalan volt. Vezető tisztjét, Elsbeth Schragmüllert azonban elfelejtették – pedig ő sokkal jobb volt.

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el